A cukiság faktor

A tegnapi RTL Klub Híradóban láttam egy érdekes cuki a tudósítást Kecskemétről. A hír arról szólt, hogy felújítottak egy új szökőkutat, melybe teknősöket telepítettek.

A kis szökőkút azonnal a város és a turisták kedvence lett. Ugyanakkor ez a kis színes hír elég volt ahhoz, hogy a város bekerüljön az ország legnézettebb televízió csatornájának híradójába, főműsoridőben…

Ez különösen annak fényében tiszteletre méltó teljesítmény, hogy ha félmilliárd forintból felújítják a művelődési házat, az a kutyát sem érdekli és még a megyei lap is húzza a száját, a hír hallatán. És, hogy a címlapokra nem fog kerülni, az egyszer biztos.

Ellenben az ilyen ki színes hírek nagyon értékesek. És, hogy miért?

A cukiság faktor

A színes rövid hír könnyedén surran be a médiakapun aminek az a magyarázata, hogy magas a hírértéke. A hírértéket ugyanis jelentősen növeli a hír által kiváltott érzelmi hatás, mint a tragédiák és balesetek, szerencsétlenségek, amikor önkéntelenül megáll az embere és a hír hallatán önkéntelenül azt mondja: Úristen! (Egyébként ezért olyan sok a tragédia és a borzalom a TV híradóban).

Hasonló hatást váltanak ki a cukiságok, amitől szinte az összes nő egyként kiált fel országszerte: “Jaj, de édes”! Ezért vannak a hírműsorokban rendszeresen olyan cukiságok, mint koala macik, kistigrisek, vidra bébik, fecskék, gólyák és így tovább.

Lopva épül a márka

Ugyanakkor egy másik dolog is van ami miatt értékesek a kis színes hírek: az érzelmekre hatva színezi, árnyalja, a képet és lopva építi a márkát.

Kecskemét esetében például az utóbbi időben a Mercedes gyárról lehet a legtöbbet hallani, ami – kissé leegyszerűsítve ugyan – azt a képet alakíthatja ki az emberekben, hogy Kecskemét fejlődik, erős a gazdasága és van munka.

Ha ez a kép meg van spékelve néhány ilyen kedves kis hírrel, mint a teknősökről szóló, melyek azt üzenik, hogy ez egy élhető, barátságos érdekes város, végül úgy érezheti az ember, hogy Kecskemét nagyon hangulatos helye a világnak.

Szép és még okos is!

A két üzenet – barátságos, élhető város erős gazdasággal – együtt nagyon erős, meggyőző érvrendszer! Hiteles, világos, ugyanakkor érdekes érveket ad arra a kérdésre, hogy milyen város Kecskemét: “jó hely, mert ott a Mercédesz és élhető és szép a város, például van egy szökőkút, amiben nyolc teknős él”.

Az ilyen üzenet hihető, könnyű megjegyezni és továbbadni ezért könnyen terjed. A finomság a dologban, hogy a fő üzenet mellett több ilyen a szegmensekre optimalizált üzenetet meg lehet fogalmazni a márkaértékeknek megfelelően…

Mit szólnál ha bejelölne egy teknős a Facebookon?

És még mennyi tartalék van a sztoriban: el lehetne nevezni a teknősöket. A vezetéknevük természetesen Kecskeméti lenne. Az egyik lány teknőst nevethetnék Kecskeméti Mercedesnek a Mercedes gyár tiszteletére. A Facebookon pedig gyűjthetnék a rajongókat és kommunikálhatnának a teknőcök.

Nézd meg Te is a teknősöket ITT.

Hogyan alkalmazd a gyakorlatban a cukiság faktort?

Színes híreket nagyon sok cég tud magáról kommunikálni – nem kell hozzá feltétlen cukiság. A lényeg, hogy ha van olyan érdekes adat, információ, esemény a cégeddel kapcsolatban, amely hatására önkéntelenül kiszakad az emberekből valami ilyesmi, hogy “azta”, “jaj de jó”, “ez hihetetlen”, és így tovább, akkor az jó téma. Lehet ilyen például egy különleges ügyfél. Csak gondolj bele, milyen értéke van egy ilyen hírnek: amellett, hogy óriási lökést ad a média megjelenés,  akár az egész bizniszt rá lehet építeni erre a sztorira!

Ha van ilyen érdekes témád, gondolkodás nélkül küldd meg a médiának.

Sok sikert!

Fülöp Zoli

ui: Ha tetszett, kérlek oszd meg másokkal – előre is köszönöm a segítséged!

5 Hozzászólás -- “A cukiság faktor” bejegyzéshez


  • Nagyon tetszett a cikk, hogyan kerüljük be a médiába cuki kis cikkel. Két kérdeésem lenne, ha megengeded.
    1. Ha a meditációs oldalamat http://www.jogameditacio.hu szeretném, hogy felkapja a média, akkor szerencsés lenne e cikket küldeni a meditáló kaméleonról (tételesen van egy kaméleonom)? Nem vesztené hitelességét az oldal?

    2. az indiaia babamasszázs oldalunkat
    (http://www.sangita-babamasszazs.hu/) szeretném, hogy felkapja a média, akkor ilyen cikkek pld.
    “A borzalmas hasgörcsökkel küszködő kisbabán már az orvosok sem tudtak segíteni, de a masszázs egy pillanat alatt segített.” Hogyan lehetne ezt cukiságként feltüntetni?

    Köszi ha válaszolsz.
    Tisztelettel,
    péter
    köszi

  • Kedves Péter!
    A kaméleon meditálásában nem látom a hírértéket. Emellett a kaméleon nincs összhangban a jóga és a stúdió üzenetével. A kaméleonról bár a mozdulatlanság is jellemzi, nem az jut eszünkbe először, hanem, hogy változtatja a színét. És ez nem pozitív, ezért nem javaslom.

    Azonban a gyerek mindig bejön. Masszázstól elaléló gyerekek = cuki. Jógázó gyerekek, akik komolynak néznek ki, de viccesek = cuki. Emellett jó üzenete van. De talán ez még kevés a hírértékhez. De ha egy celeb masszírozza a cukin elaléló gyermekét = cukiságfaktor:)

    Üdv, Fülöp Zoli

  • Kedves Péter! Szerintem itt a celeb faktor a dominánsabb:)

Leave a Reply

*




Switch to our mobile site